Werkdocumenten (2011-2013)
Hier vindt u
- de tekstontwerpen
- de samenvattende fiches met de bijdragen van de organisaties die betrokken zijn bij de voorbereiding van het alternatief verslag van het BDF
- de ingevulde fiches gekregen van de verenigingen
- de formulieren waarop u de ervaringen van uw organisatie kunt invullen.
Werkwijze voor de samenvattende fiches (vanaf December 2011)
De samenvattende fiches op het 'Members only'-gedeelte van de website zijn een samenvatting van de input van uw verenigingen.
Doel
In dit stadium is het nog niet de bedoeling het definitieve alternatief verslag op te stellen, maar wel van een inventaris te maken van de concrete gegevens van op het terrein en die aan te vullen.
Dubbele taak:
- Wijzen op vaagheden, algemeenheden, onvolledigheden, kortom alles wat mogelijk niet overtuigend genoeg is voor de leden van het expertencomité. We vragen u dan ook om die zaken te verduidelijken.
- De kwesties aanhalen waarover we nog geen informatie hebben. We vragen u om die leemtes te vullen.
Voor elk artikel een fiche
Voor ieder artikel hebben we een fiche opgesteld. Om de fiche van uw keuse te bereiken : klik in de linker kolom. Elke fiche heeft de volgende structuur:
- Het fragment van het officieel verslag waarin het artikel in kwestie wordt behandeld
- Een overzichtstabel van de ontvangen bijdragen. De algemene structuur van de tabel volgt die van de IDA-vragenlijst.
- Behalve de « IDA »-vragen bevatten sommige fiches nog een aantal extra vragen. Die hebben meestal betrekking op de Belgische situatie.
- De IDA-vragen en de bijkomende vragen, telkens in vetjes gedrukt, zijn genummerd (1, 2, 3,...).
- De bijdragen van de verenigingen, in normale karakters, hebben een onderverdeling die verwijst naar de vraag waarop ze betrekking hebben (bijv. 5.1, 5.2, 5.3,...). In sommige fiches vindt u een nummering van het type « 19.1.1, 19.1.2... ».
- We vragen u deze tabel te vervolledigen en te becommentariëren. De tabel telt verschillende kolommen:
- Kolom 1 : « Nr°». De nummering wordt hierboven al verklaard. Le système de numérotation est expliqué ci-dessus
- Kolom 2 : « IDA-vragen + aanvullingen». In deze kolom staan de gegevens die het secretariaat ontvangen heeft, in de volgorde van de IDA-vragen
- Kolom 3 : « Auteur ». Hier vindt u het logo van de vereniging die de bijdrage heeft geleverd.
- Kolom 4 : «Vraag ». Hier staan de vragen die het secretariaat zich stelt bij de info in kolom 2: vragen, suggesties, "to do",...
Breng wijzigingen aan !
Bezorg ons uw aanvullingen, bedenkingen, verduidelijkingen, voorbeelden,... U kunt:
- ofwel de tabel selecteren, die kopiëren in een nieuw document en daarin uw wijzigingen aanbrengen in de modus 'Wijzigingen bijhouden' (Word-menubalk: Extra/Wijzigingen bijhouden). Zorg er bij het opslaan voor dat wij de vereniging die de wijzigingen aanbrengt en het desbetreffende artikel vlot kunnen identificeren. Bezorg ons dat document dan per mail: info@bdf.belgium.be
- ofwel ons een e-mail bezorgen waarin u het artikelnummer, het nummer van de tabellijn en uw bijdrage vermeldt: info@bdf.belgium.be
We zullen de wijzigingen op regelmatige tijdstippen integreren. De gewijzigde fiches vindt u terug op het deel van de website met beperkte toegang ('Members only'). Daar kunt u dus de evolutie van de fiches volgen.
Werkwijze over de fiches (van April tot Oktober 2011)
Twee formaten mogelijk
De formulieren zijn per artikel beschikbaar in twee formaten: ".doc" en ".odt". Aan u de keuze.
Werk op maat van uw organisatie
U kunt de formulieren hier downloaden en er mee werken volgens de mogelijkheden en voorkeuren van uw organisatie:
- verdeling onder uw medewerkers volgens hun competenties
- gebruik in werkgroepen of 'locale' groepen
- bespreking in de Raad van Bestuur
- debat in de Algemene Vergadering
- ...
Uw formulieren online in "members only - alternatief verslag"
Als een formulier ingevuld is, bezorgt u het per mail aan het BDF-secretariaat. Dat maakt er dan een pdf-document van en plaatst het op de overeenkomstige "members only" pagina . Andere contactpersonen kunnen het document dan raadplegen als 'read only'.
Op methodologisch vlak zou het interessant zijn om uw bijdragen gespreid te ontvangen, in volgorde van voltooiing dus. Zo kan de reeds beschikbare info het debat voeden op de vergaderingen van het begeleidingscomité.
Op elk moment - van mei tot oktober 2011 - kunt u het secretariaat vragen van een formulier te vervangen door een nieuwe versie. Het enige wat u dan moet doen is ons het gewijzigde formulier te mailen. Opgelet: het secretariaat bewaart enkel de laatste versie van ieder formulier.